Hoppa till innehåll

N.P. Möller äntligen på dvd!

17 mars, 2008

Någon besökare som kommer ihåg fastighetsskötaren N.P. Möller från Malmö?

1972 sändes första avsnittet och det sista 1974. Det blev totalt 31 avsnitt om den populäre fastijghetsskötaren. På den tiden räknades 31 avsnitt som en riktig långkörare.

N.P. Möller

Ett minnesvärt avsnitt från den första säsongen som nu finns på dvd är ”Danskdödaren”. Avsnittet handlar om ”Danskdödaren”, spelad av Jan Malmsjö, en avdankad MFF- och landslagsspelare som avgjorde en landskamp mot Danmark i Köpenhamn vilken han lever på än idag. Tyvärr har ”Danskdödaren” blivit en något tragisk figur som allt mer och mer har fått problem med spriten. Malmsjös rolltolkning är mycket bra och avsnittet är det bästa under hela säsong ett.

Jag fick dvd:en i födelsedagspresent och det var verkligen en present jag hade önskat mig. Det var kul att se Nils Ahlroth i rollen som N.P. Möller och hans hund igen. Även om jag trodde det var en tax han hade, men det var ju så många år sedan jag såg serien sist och jag var ju inte så gammal då.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer leave one →
  1. Lars-Erik permalink
    5 mars, 2010 11:39 e m

    Har säsong 1 och säsong 2.
    Men jag undrar när säsong 3 av NP-Möller kommer?

  2. John Svensson permalink
    10 oktober, 2011 10:46 f m

    det fattas #Rent njöl i påsen” ”Ensam” ”Skepp som möts” avsnitt där
    Nils P och dansk är i kolonistuga på Amager och slutar i Tivoli /Inte Bakken)

  3. Patrik permalink
    8 november, 2012 3:02 e m

    Ja när kommer resterande avsnitt? Känner mig lurad och jag är inte ensam.

Lämna en kommentar